Загальне
Макрушин С.В.
Новокаховський гуманітарний інститут
ВНЗ ВМУРоЛ "УКРАЇНА"
Практика інтеграції системи Moodle в навчальний процес.
Дана робота присвячена подальшої інтеграції системи Moodle в навчальний процес і служить розвитком варіантів її використання, запропонованих в [1].
Система дистанційного навчання moodle надає широкі можливості для плідної взаємодії викладача та студента. Відкритість вихідного коду даної системи дозволяє гнучко налаштовувати її роботу під потреби навчального процесу
Іноді виникає потреба оперативного контролю робочого столу співрозмовника в режимі реального часу. Наприклад треба перевірити правильність дій студента при роботі з мережевим обладнанням або надати йому доступ до віддаленого навчального сервера для оцінки навичок по налаштуванню то чи іншої системи. У цьому випадку було б доцільним доповнення Moodle засобами роботи з віддаленим робочим столом.
Втім, відсутність на даний момент таких засобів в самому середовищі Moodle не заважає вирішувати такі завдання шляхом спільного використання СДО з іншими програмними продуктами, такими як openmeetings або більш простий варіант - UltraVNC.
У представленій роботі розглядається практичне використання клієнта віддаленого робочого столу Remnina для проведення занять та оцінки практичних навичок студентів в середовищі Moodle.
Студент може виконувати роботу на своєму комп'ютері, при цьому викладач, за допомогою клієнта віддаленого робочого столу здійснює контроль за правильністю його дій. Однак кращим є інший варіант, коли для проведення практичних занять виділяється спеціальний навчальний комп'ютер. Студент за допомогою Remmin-и здійснює віддалене управління цим комп'ютером, виробляючи ті чи інші настройки.Такий підхід, по-перше, усуває ризик порушення роботи операційної системи комп'ютера студента, викликаного його помилковими діями і, як наслідок, припинення його взаємодії з викладачем, по-друге, це дає можливість більш детально і якісно проаналізувати дії студента.
Виконання роботи відбувається наступним чином. Після ознайомлення з теоретичним матеріалом, представленому у відповідному курсі moodle, студент через чат подає викладачеві заявку на виконання лабораторної роботи. Комп'ютер, призначений для проведення робіт (далі - навчальний сервер), як правило, знаходиться в локальній мережі навчального закладу, і щоб отримати доступ до нього із зовні, необхідно належним чином налаштувати маршрутизацію пакетів. В операційній системі Linux це досягається налаштуванням брандмауера (брандмауера) netfilter.
Далі, для взаємодії клієнта Remmina з навчальним сервером, на останньому повинна працювати система віддаленого доступу до робочого столу, що дозволяє використовувати клавіатуру і мишу для взаємодії з графічним інтерфейсом користувача. В якості такої системи ми вибрали Virtual Network Computing (VNC). Існує кілька реалізацій VNC-сервера під Linux. У ряді дистрибутивів за замовчуванням використовується сервер vino.
Перед першим запуском VNC-сервера необхідно провести його налаштування. команда
vino-preferences
відкриває вікно налаштувань vino, рис. 1.
Активоване вікно «Спільний доступ» дозволяє іншим користувачам бачити робочий стіл віддаленого комп'ютера. Надалі, запуск vino можна виробляти командою
/ Usr / lib / vino / vino-server &
Для підключення до послуги VNC навчального сервера студент на своєму комп'ютері повинен встановити і запустити програму Remmina.
Установка може здійснюватися як за допомогою менеджера пакетів, так і з командного рядка.
Після запуску програми в меню «З'єднання» потрібно вибрати пункт «Створити». Відкриється вікно налаштування параметрів з'єднання, рис.2.Рисунок 2. Вікно налаштування Remmina.
На вкладці "Основні" заповнюються поля з назвою підключення, типом протоколу і адресою сервера, налаштовується доступ до файлів і папок.
На вкладці "Додаткові" можна встановлювати бажані параметри дисплея і варіанти використання іншого обладнання.
Якщо всі необхідні поля заповнені правильно, на екрані студентського комп'ютера відобразитися робочий стіл навчального сервера. Можна приступати безпосередньо до виконання лабораторної роботи.Анітрохи не применшуючи корисності віддаленої роботи за допомогою командного рядка, слід зазначити таку перевагу використання клієнта віддаленого робочого столу, як можливість безпосереднього контролю всіх дій студента викладачем.
Список використаних джерел
1. Макрушин С.В. Організація самостійної роботи студентів з комп'ютерних дисциплін засобами Мoodle[Електронний ресурс] / Макрушин С.В. -Режим доступу до ресурсу: http://2018.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=40
2. Вільям Р. Станек. Командний рядок Microsoft Windows. Довідник адміністратора .: М .: Видавничо - торговий дім "Російська Редакція", 2006. - 480 с.
3. Скотт Граннерман. Linux. Кишеньковий довідник .: М .: "І.Д.Вільямс", 2008 -416 с.