Загальне
Денисенко О.І.
Національна металургійна академія України
АКТИВІЗАЦІЯ ОЧНИМ КОНСУЛЬТУВАННЯМ ВИКЛАДАЧІВ-"СТУДЕНТІВ" В ДИСТАНЦІЙНІЙ ЧАСТИНІ КУРСУ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
Змішане (гібридне) навчання, як відомо [1], – це навчальна методологія викладання і підхід, який поєднує в собі традиційні методи в аудиторії з інформаційно-комунікативною комп’ютеризованою діяльністю для навчання.
Підвищення кваліфікації викладачів Національної металургійної академії України (НМетАУ) із змішаного навчання в 2018-2019 навчальному році відбувалось за схемою «дистанційна частина змішаного курсу + очне щотижневе консультування».
На вступній (аудиторній) лекції першого тижня змішаного курсу «Змішане навчання» (5 тижнів, 60 год.) викладачі НМетАУ (вони ж – «студенти» змішаного курсу) були ознайомлені із програмою змішаного курсу, специфікою і структурою його дистанційної частини, критеріями оцінювання, розкладом щотижневих очних консультацій та ін.
Прояви активностей викладачів-«студентів» в дистанційній частині змішаного курсу в період навчння були дуже різноманітними. На рис. 1 в якості прикладів наведені активності успішних викладачів-«студентів».
Успішними визначені ті «студенти», які виконали більш ніж 80% завдань, розміщених в дистанційній частині змішаного курсу. Таким «студентам» за результатами навчання видані відповідні сертифікати. Сертифікати отримали п’ятнадцять викладачів-«студентів» із тих 41-го, які були записані на курс. Такі тезультати приблизно корелюють із наведеними в публікації [2] для відкритих дистанційних курсів підвищення кваліфікації викладачів університетів та вчителів України з розробки дистанційних курсів.
У зв’язку із тим, що у викладачів-«студентів» виникали питання відносно техніки створення активностей Moodle і користування ними, виявилось доцільним організувати пункт очного консультування (рис. 2).
До складу пункту очного консультування окрім комп’ютера на столі входить створена автором як фактор впливу на викладачів-"студентів" інформаційна композиція, розташована на полках за стільцем для консультанта.
Основна частина інформаційної композиції на центральних полках – наукові (в фахових виданнях України – більш ніж 20) і науково-методичні публікації (близько 80) Національної металургійної академії України, створені переважно особисто автором або за його співавторством в період з 2007 по 2019 р. Серіями публікацій на полках представлені : Системні технології; Новітні компютерні технології; Системний аналіз. Інформатика. Управління; Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики (фундаментальних дисциплін у вищій школі); Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця; Вища освіта: проблеми і шляхи забезпечення якості - та інші.
На верхніх полках розміщений подарунок автору від шкільного друга (частина його наукової бібліотеки), - зав. каф. металознавства НМетАУ, проф., д.т.н. Калинушкіна (1953-2008).
На нижніх полках – Сертифікати, отримані автором, серед яких – «про успішне виконання програми відкритого дистанційного курсу «Технології розробки дистанційного курсу» м. Харків, 30 грудня 2016 року від Проблемної лабораторії дистанційного навчання Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»; – про успішне закінчення курсу «Психологія стресу та способи боротьби з ним» - Сертифікат наданий 20.09.2018 викладачем Київського університету імені Бориса Гріченка Наталією Стефаненко через платформу масових відкритих курсів Рrometheus.
Завідувачі декількох кафедр вже проявили явну зацікавленість створеною автором для пункту очного консультування дистанційної частини змішаного курсу інформаційною композицією. Можливо, і хай їм щастить, скористаються привабливою ідеєю ... Аби тільки не разом із полками ...
Практика консультування автором викладачів-«студентів» виявила дивовижні результати. Перше – індивідуальні консультації з намічених 30 хвилин, як правило, розтягувались до години і більше. Друге – всім було цікаво. Третє – після консультацій активність відповідних «студентів» у змішаному курсі значно зростала.
Висновок: на стадії опанування дистанційної частини змішаного курсу викладачами-«студентами» з метою підвищення їх кваліфікації очне консультування є сильним стимулюючим фактором.
Список використаних джерел
- Denysenko O.I. Blended learning in scientific and educational spase of Ukraine / O.I. Denysenko, V.I. Tsotsko // “Physics and Technology of Thin Films and Nanosystems” (ICPTTFN-XVI), Materials of International Conference. – 2017, May, 15-20, Ivano-Frankivsk, p. 362.
- Кухаренко В.М. Перші враження 2019 року.- https://kvn-e-learning.blogspot.com/2019/01/ .