Загальне
Делембовський М.М., Клименко М.О.
Київський національний університет будівництва і архітектури
ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ MOODLE У ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ З ДИСЦИПЛІНИ ТЕХНІЧНОГО НАПРЯМУ
В даній роботі висвітлюється питання впровадження елементів системи MOODLE у дистанційному навчанні з дисципліни технічного напряму “Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання” для студентів денної форми навчання 2 курсу галузі знань 13 “Механічна інженерія” спеціальності 131 “Прикладна механіка” на кафедрі машин і обладнання технологічних процесів факультету автоматизації та інформаційних технологій.
Застосування елементів дистанційної навчання впроваджене у відповідності до “Положення про електронний навчально-методичний комплекс дисциплін та використання технологій дистанційного навчання в навчальному процесі”, що затверджене Вченою радою КНУБА протокол №18 від 23.11.2018 р.
Наведено один з прикладів повного впровадження елементів дистанційного курсу навчальної дисципліни “Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання” на базі навчальної платформи MOODLE.Поєднання дистанційного з аудиторним навчанням як єдину форму організації навчального процесу у вищих навчальних закладах суттєво впливає на зміст, організаційні форми і методи навчання та управління навчально-виховним процесом, а також спричинює істотні зміни в діяльності студентів, науково-педагогічних працівників, керівників вищих навчальних закладів.
Така форма навчання в свою чергу надає більш ширші можливості впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес за дистанційною формою його організації створює додаткові можливості для розроблення та впровадження нових, особистісне орієнтованих освітніх технологій, диференціації навчального процесу для якомога повного використання здібностей студентів, задоволення їх освітніх запитів і потреб, розкриття творчого потенціалу.
Загальна мета дисципліни “Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання” це отримання комплексу глибоких знань і відповідних навиків в галузі точності, взаємозамінності, стандартизації, метрології, технічних вимірювань та контролю якості, що на сьогодні являється необхідною складовою частиною професійної підготовки спеціалістів в галузі машинобудування.
Відповідно до вище вказаного, дана дисципліна була розміщена на навчальній платформі MOODLE даного вузу (рис.1):
Рисунок 1 – Розміщення навчальної дисципліни на платформі MOODLE
Під час впровадження даного дистанційного курсу серйозні проблеми виникли щодо сценарію розміщення лекційного матеріалу та виконання курсової роботи навчальної дисципліни. Для вирішення цих проблем було прийнято рішення наступних рішень:
- всі розділи були розбиті відповідно на модулі у відповідності до рис. 2 (Лекційні матеріали, Розділ контролю знань, Розділ відвідування занять студентами, Завдання до курсової роботи та Допоміжні матеріали та інші) ;
- окремо виділі завдання до курсової роботи з подальшим налаштуванням часу терміну здачі роботи;
- було використано широке посилання на довідковий матеріал, тексти ДСТУ та ГОСТ.
Рисунок 2 – Структура дисципліни ВС і ТВ
Відповідно для контролю виконання завдань з курсової роботи на даній сторінці застосовано Моніторинг завершення. За допомогою даного моніторингу студенти мають можливість контролювати безпосередньо хід виконання курсової роботи, що в принципі краще стимулює їх до покращення своїх результатів на рівні з іншими студентами (рис. 3).
Рисунок 3 – Моніторинг завершення виконання курсової роботи
Також за допомогою платформи Microsoft Office 365 створено можливість постійної роботи над виправленням помилок під час проведення відповідних розрахунків та виконання завдань курсової роботи, що дає можливість покращити якість виконання робіт. Як показала практика виконання роботи таким чином, вдалось в рази підвищити швидкість виконання та перевірки робіт студентів (рис. 4).
Рисунок 4 – Перевірка та розміщення роботи за допомогою платформи Microsoft Office 365
Для контролю студентів також застосовано “Розділ відвідування занять студентами” де відповідно вносяться дані про відвідування студентами відповідних занять. Такий моніторинг дає можливість кращого дисциплінування студентів, так як реально можуть побачити свої проценти відвідування у порівнянні з іншими студентами своєї групи (рис. 5).
В ході впровадження дистанційного навчання даної дисципліни накопичено позитивний досвід проведення викладання навчальної дисципліни технічного напрямку за дистанційною формою.
Водночас у ході даної роботи виявлено деякі проблемні питання, які необхідно вирішувати в процесі роботі, а саме:
– переглянути методику розміщення навчального матеріалу в деяких розділах дистанційного курсу;
– введення контролю за теоретичними знаннями студентів;
– запропоновано здійснювати більш жорсткий контроль за відвідуванням окремими студентами навчального ресурсу та перевірку своєчасного відпрацювання студентами навчального матеріалу.
Рисунок 5 – Звіт про відвідування занять студентами
Список використаних джерел
- Іванов Г.О. Взаємозамінність, основи стандартизації та технічних вимірювань / Г.О. Іванов, В.С. Шебанін, Д.В. Бабенко, П.М. Полянський. – Миколаїв: МНАУ, 2016 – 412 с.
- Іваницька І.О. Досвід використання технологій дистанційного навчання під час викладання навчальних дисциплін технічного напряму / І.О. Іваницька, К.В. Степанов // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. No 1(46). – 2013. – С. 286-290.