Загальне
Швець Ю.О.
КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР
ДИСТАНЦІЙНА ПІДГОТОВКА РОЗРОБНИКІВ ЕЛЕКТРОННИХ КУРСІВ ПЛАТФОРМИ MOODLE
Запорізьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти на протязі останніх 3 років у формі дистанційних тренінгів здійснювалася підготовка користувачів платформи Moodle - розробників електронних курсів. Цільовою аудиторією тренінгу були учителі закладів загальної середньої освіти Запорізької області.
Основною метою тренінгу було надати його учасникам практичних навичок створення елементів електронного курсу та проведення навчальних занять за допомогою електронної системи управління навчанням Moodle.
Програма тренінгу передбачала засвоєння його слухачами матеріалу семи тематичних модулів. Навчальне навантаження курсу розраховано на 4 кредити ECTS (120 академічних годин).
Тренінг проводився за допомогою електронного курсу «Використання платформи Moodle у навчальному процесі» (версія moodle 3.2), який мав наступне змістовне наповнення.
Секція курсу "Загальне" містить мету курсу, два форуми та настановну інформацію слухачам тренінгу.
Наступна тематична секція "М 00. Інформаційні матеріали курсу" містить посилання до літературних джерел, загальну інформацію про LMS Moodle (опис інтерфейсу сторінок Moodle, дидактичних засобів Moodle - ресурсів та завдань), інструкції до базових дій в середовищі Moodle (як зареєструватися на сайті, як замовити курс для розробки, вимоги до загальних налаштувань електронного курсу тощо).
Тематична секція "М 01. Робоче середовище викладача в Moodle" має за мету надання навичок:
- редагування облікового запису користувача (Edit profile);
- налаштування робочого простору користувача (Preferences);
- користування повідомленнями та сповіщеннями Moodle;
- замовлення електронного курсу та базових його налаштувань.
В межах цієї тематичної секції слухачам тренінгу пропонується виконати три завдання: "Налаштування робочого середовища"; "Повідомлення та сповіщення", "Замовлення та налагодження курсу".
Під час додавання до курсу модулів діяльності "Завдання" (Assignment) значну увагу приділялося чіткому опису мети завдання,
змісту завдання,
ходу його виконання.
З метою чіткого визначення критеріїв та рівнів оцінювання результатів виконання завдання в модулях діяльності в основному використовувався метод оцінювання "Оцінювання за рубриками" (Rubric),
Цей метод надає слухачам чітке уявлення про критерії та рівні оцінювання,
а викладачеві швидкий спосіб оцінювання.
Метою тематичної секції "М 02. Інформаційні ресурси електронного курсу" є отримання слухачами тренінгу навичок створення інформаційної складової власного електронного курсу.
Під час виконання завдань цього модуля курсу слухачі знайомляться з дидактичними властивостями ресурсних модулів діяльності Moodle, процедурами додавання, створення та налаштування модулів діяльності: "Книга", "Тека", "Файл", "Сторінка", "URL-адреса". Модуль діяльності сторінка повинен містити текст, гіперпосилання, математичну формулу та вбудоване відео.
Тематична секція "М 03. Система оцінювання результатів навчальної діяльності Moodle" має за мету ознайомити слухачів з системою оцінювання результатів навчання Moodle, шкалами та методами оцінювання, показниками навчання, способами розрахунку підсумкових оцінок розділів журналу оцінок та електронного курсу в цілому.
Під час виконання практичних завдань модуля слухачі повинні створити у власному курсі локальну шкалу оцінювання, додати до курсу показник навчання (Outcomes), відповісти на питання тесту про стратегії розрахунку підсумкової оцінки, виконати налаштування розділів журналу оцінок.
Метою тематичної секції "М 04. Модулі курсу Moodle зі зворотнім зв’язком - завдання" є отримання слухачами тренінгу навичок додавання до власного електронного курсу модулів діяльності зі зворотнім зв'язком, наповнення їх відповідним матеріалом та їх налаштуванням.
Тематична секція "М 05. Тестова система Moodle" має за мету ознайомити слухачів з тестовою системою Moodle.
Під час виконання завдань цього модуля слухачі знайомляться з:
- поняттями "тест" та "тестування";
- устроєм тестової системи Moodle;
- поняттям "тестове завдання";
- типами та видами тестових завдань;
- способами додавання тестових завдань до Банку тестових завдань;
- додаванням та налаштуванням модуля діяльності Тест (Quiz) тощо.
Метою тематичної секції "М 06. Практика використання електронного курсу у навчальному процесі" є отримання слухачами тренінгу навичок управління діяльністю учасників електронного курсу та отримання звітів про їх навчальну діяльність.
Під час виконання завдань цього модуля слухачі тренінгу реєструють різними способами у власному курсі умовних учасників, розподіляють їх за групами та потоками, виконують від імені умовних учасників певні навчальні дії, отримують можливі звіти про діяльність умовних учасників.
Тематична секція "М 07. Навчальний проект «Авторський електронний курс" має за мету на основі отриманих знань про можливості LMS Moodle та навичок зі створення елементів електронного курсу запропонувати та обговорити проект власного електронного курсу.
В межах тематичної секції "М 08. Підсумки" організовано отримання зворотного зв'язку від слухачів тренінгу щодо змісту та структури електронного курсу, а також автоматична видача сертифікату про завершення навчання.
Нижче представлені деякі результати зворотного зв'язку.
Файл резервної копії курсу .mbz можна завантажити за цим посиланням.