Загальне
Бомко О.Л.
Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ LMS MOODLE ЯК КОМПОНЕНТА ІНТЕГРОВАНОЇ КОМП'ЮТЕРНОЇ СИСТЕМИ ЗВО
Доповідь присвячена дослідженню переваг та недоліків LMS Moodle як складової частини інтегрованої комп'ютерної системи закладу вищої освіти.
Існують різні теорії та перспективи, які впливають на використання комп’ютерних систем у сфері освіти. Педагоги використовують комп'ютерні системи, щоб полегшити роботу в процесі навчання, зробити освіту більш доступною. Це дозволяє не тільки використовувати комп’ютерні системи в аудиторіях, а працювати з системами для дистанційного навчання [2].
Дослідження та визначення якісних конфігурацій та складових комп’ютерної системи є важливим завданням для будь-якого ЗВО. Комп’ютерні системи складаються з окремих систем-компонентів, які злагоджено працюють у складі інтегрованої комп'ютерної системи ЗВО. До основних складових належать такі компоненти: система електронного навчання, система обліку студентів та працівників, система управління навчальним процесом, система бухгалтерського обліку, комп'ютерна система безпеки в закладах освіти.
Системи управління навчанням (LMS) є однією із основних складових комп’ютерної системи закладу вищої освіти. Саме тому аналіз переваг та недоліків LMS Moodle є важливим завданням.
Основною метою доповіді є виявлення позитивних і негативних сторін використання LMS Moodle у комплексній комп'ютерній системі закладу вищої освіти, надання практичних рекомендацій при впровадженні цієї системи управління навчанням у комп’ютерну систему ЗВО.
Широке використання LMS у навчально-виховному процесі − це факт, необхідність, символ нашого часу. Кількість закладів вищої освіти, які вирішили запровадити електронне навчання постійно зростає.
Дистанційне навчання на вищому рівні − це не новий щабель у розвитку освіти. Оксфордський університет вважається першовідкривачем, який представив перші форми дистанційного навчання в 1780 році. Згодом у 1840 році І. Пітман запропонував навчання через поштовий зв'язок для студентів Англії [3].
На даний момент найбільш поширені є види дистанційного навчання, засновані на комп'ютерних технологіях, з різними дидактичними можливостями в залежності від використаних конфігурацій (текстових файлів, мультимедійних технологій, відеоконференцій) [1].
Варто аналізувати переваги та недоліки такого виду освіти. Безсумнівно, великою перевагою є можливість вибору часу, присвяченого навчанню, а також темп набуття знань відповідно до індивідуальних потреб студента. Студент вирішує, коли і де він навчається. Е-навчання дозволяє мінімізувати страх чи сором'язливість студентів. Це дає можливість задавати питання електронною поштою, чатом, дискусійними форумами. Окрім багатьох інших переваг використання електронного навчання, важливим аспектом є постійне збільшення кількості навчальних матеріалів, які можуть використовувати студенти.
Також існує значне скорочення витрат сторін. За результатами досліджень, контакт із студентом, через таку платформу майже в 40 разів дешевший, ніж у випадку проведення традиційних лекцій.
Для отримання якісної освіти важливим є чинник здійснення контролю засвоєних знань. LMS Moodle також гарно зарекомендувала себе як потужний інструмент електронного тестування, який дає широкий спектр можливостей. Практика використання цієї платформи у ЗВО України показує, що тестування є ефективним у разі створення якісних тестів, правильно підібраних варіантів відповідей. Всі ці завдання лягають на плечі розробників курсу.
Найбільшим недоліком цієї системи є відсутність прямого контакту між студентом, викладачем та іншими учасниками курсу. Іншою проблемою є відсутність мотивації та самодисципліни, які є важливими у випадку дистанційного навчання. Дослідження показують, що значна частина людей, які починають курси електронного навчання, не закінчують його. Також є люди, які скептично ставляться до використання комп'ютерного обладнання або мають труднощі з експлуатацією. Користувачі Moodle часто скаржаться на проблеми, які вони відчувають при налаштуванні системи [4].
Електронне навчання розглядається в Україні як нова форма освіти, яка працює як допоміжний метод або замінник традиційного дидактичного процесу. Дослідження показують, що найбільш ефективним способом використання платформи електронного навчання є використання його як інструменту сумісного навчання. Якщо українські університети хочуть порівнювати себе з найкращими в Європі чи США, вони повинні інвестувати в розвиток електронного навчання.
LMS Moodle може стати оптимальною складовою частиною комп'ютерної системи закладу вищої освіти.Список використаних джерел
- Пидкасистый П. И. Компьютерные технологии в системе дистанционного обучения / П. И. Пидкасистый, О. Б. Тыщенко // Педагогика. – 2000. – № 5. – С. 12.
- Shelly G. B. Discovering Computers: A gateway to information / G. B. Shelly, T. J. Cashman, M. E. Vermaat. — Boston: Thomson Learning, 2006. – С. 22.
- Історія дистанційної освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://edunews.ru/onlajn/info/istorija-distancionnogo-obuchenija.html
- Moodle – Advantages and Disadvantages [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.beamstacks.com/blog/moodle-advantages-and-disadvantages-learning-system/