Загальне
Михайлов К.М.
Завідувач кафедри інформаційних технологій, Новокаховський гуманітарний інститут, Відкритий Міжнародний Університет Розвитку людини "Україна"
ЗАХОДИ З ПІДВИЩЕННЯ ЗАХИЩЕНОСТІ КЛЮЧІВ ДО ЗАВДАНЬ У СИСТЕМАХ ТЕСТУВАННЯ
Важливим компонентом автоматизованих систем навчання є підсистема тестування, що забезпечує перевірку рівня засвоєння навчального матеріалу [1]. Слід розрізняти мету навчання – поглиблене вивчення дисципліни та отримання високої оцінки за тест. Якщо людина, що вивчає навчальний предмет, ставить за мету підвищення рівня знань, то система тестування забезпечує зворотній зв'язок, вказує на необхідність повтору чи поглибленого вивчення матеріалу. Але якщо метою використання системи стає проходження тесту, то користувач може використовувати заходи шахрайства та спроби знайти вразливості системи тестування. Досвід автора у розробці та використанні систем та інформаційних технологій навчального призначення [1], [2], [3] дозволяє сформулювати перелік організаційних заходів для підвищення достовірністі результатів тестування.
Метою роботи є визначення заходів, що забезпечать підвищення безпеки ключів тестових завдань.
Огляд джерел та власний досвід автора дозволяє сформулювати заходи, які при комплексному застосуванні забезпечать зменшення кількості вразливостей системи тестування.
1. Обмеження часу тестування. При даному заході зменшуються можливості користування додатковими матеріалами для пошуку вірної відповіді на тестове завдання.
2. Обмеження спроб тестування. Зменшуються можливості по визначенню тестових запитань.
3. Розділення питань тесту на тренувальні та контрольні. При проведенні підсумкового контролю усувається можливість заздалегідь підготувати ключі до тестових запитань.
4. Обмеження доступу до системи тестування з мережі Internet. Крім можливості ідентифікувати особу, яку навчають, можливо контролювати хід тестування та обмежити використання додатковими джерелами інформації.
5. Адміністрування системи безпосередньо викладачем. Крадіжка тестових ключів можлива з безпосередньої участі адміністратора системи навчання. У разі розгортання та налагодження окремої системи тестування, в обмежений час та безпосередньо викладачем можливо забезпечити високий рівень захищеності ключів до тестових завдань.
Поєднання вказаних заходів забезпечить надійний рівень проходження тестування та зменшить кількість осіб, що успішно склали тест, стимулює сумлінно вивчати матеріал.
Список використаних джерел
- Михайлов К.М. Моделирование системы рейтинговой оценки знаний/К.М.Михайлов// Вестник ХГТУ. - 2000. - №1(7). - С. 343-346.
- Михайлов К.М.Некоторые подходы к проблеме тестирования знаний/К.М.Михайлов, Д.В.Каленбет// Вестник ХГТУ. - 2002. - №1(14). - С. 503-507.
- Михайлов К.М. Інформаційна технологія тестування із застосуванням мобільних пристроїв/К.М.Михайлов, Л.М.Радванська// Проблеми інформаційних технологій. – 2007. -№2. С. 81-85